Timpul istoric si mediul geografic

 Timpul istoric și mediul geografic  A doua lecție la istorie. Mi-am propus să pun la un loc link-uri utile lecțiilor. Resurse ce pot fi folosite la oră: Lecția din manualul digital: https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20IV-a/Istorie/Uy5DLiBBUlQgS0xFVFQg/#book/u01-12-13 Foarte interesante lecții pe EduCred: https://view.genially.com/614396bb6e27930dd5389b58  -timpul istoric https://view.genially.com/61a34d9a7545140e06b3b4a8  -spațiul  Lecții pe livresq:  https://library.livresq.com/details/629b7572cf844f000921bf20  ce este istoria+izvoare+timp istoric https://view.livresq.com/view/6169f569867253000c91d9c5/#  timpul istoric Jocuri pe wordwall: https://wordwall.net/ro/resource/76735070/timpul-istoric  - casete https://wordwall.net/ro/resource/60687064/istorie/timpul-istoric  - adevărat sau fals https://wordwall.net/ro/resource/60615509/timpul-istoric  - quiz Este momentul să afișăm AXA TIMPULUI. O vom folosi pe cea de pe clasamea...

CIFRELE ROMANE - JOCURI

 

 


Astăzi ne-am jucat cu cifrele romane. La clasa a III-a, vorbim doar despre 3 cifre, I, V și X. Pentru exersare am realizat câteva cartonașe pe care sunt scrise numerele romane de la 1 la 30. 
Se pot folosi în mai multe feluri. Iată câteva la care m-am gândit eu:
* ”Cine sunt eu?”-învățătorul arată câte un cartonaș, copiii răspund pe rând sau scriu răspunsul pe bilețele și le arată.
*”Cum sunt format?”- învățătorul arată cartonasul, copiii trebuie sa arate semnul sau semnele operațiilor(cu ajutorul a 2 creioane) prin care s-a format numarul . De exemplu: XI= +, IV= -
*”Cine e predecesorul/succesorul meu?” Invatatorul arata cate un cartonas, copiii trebuie sa scrie cu cifre romane predecesorul sau succesorul pe o foaie si sa arate.
*”Trenuletul matematic” - Un copil este locomotiva, cartonasele devin bilete, el se plimba prin clasa si aduna vagoanele, pentru a te putea lipi de tren trebuie ”sa cumperi” bilet de la locomotiva, pretul biletului=citirea numarului de pe cartonas.
*”Spune primul!”- concurs între 2 copii, castigatorul joaca in continuare cu un alt coleg, câstiga ultimul ramas. Cum se joaca: cartonasele se pun teanc in fata celor 2 concurenti, fiecare intoarce rapid cate un cartonas, castiga cine a spus primul ce numar reprezinta. Se stabileste de la inceput cate carti inseamna o runda(noi am stabilit 5 ca sa aiba timp toti copiii sa joace).

  
Le-a plăcut foarte tare și fișa despre clasa noastră. O găsiti aici:fisa

Ne vom juca si DOMINO cu cifrele romane.
Puteti descarca materialele de aici: descarca


Voi ce jocuri ati facut la cifrele romane? 
Mult succes!
            Ilona
 

Comentarii