Sfârșit de an școlar - Sfârșit de clasa a III-a

  Mă străduiesc de ceva timp să îmi pun în jurnal finalul de an școlar la clasa a III-a. Așa că iată ce am gândit și ce am realizat:    Sfâșit de an cu Biscuițel! Nu-l cunoașteți pe Biscuițel? Vă fac eu cunoștință:  Biscuițel este personajul principal din cartea pe care au primit-o elevii mei la sfârșitul anului școlar ”În zbor spre lumea mare”, scrisă de Alexia Gănescu și ilustrată de Simona Radu-Iacobini  , apărută la editura Booklet. O găsiți aici:  https://booklet-fiction.ro/carti/in-zbor-spre-lumea-mare/  sau la oricare altă librărie.  Mie mi-a plăcut foarte mult cartea, scriitura ei, limbajul clar, expresiv, potrivit pentru copii, ilustrațiile superbe și mi se pare că e foarte potrivită pentru trecerea din clasa a III-a în clasa a IV-a, îi pregătește pe copii pentru noile discipline pe care le vor avea, geografia și istoria. Personajele sunt bine conturate, simpatice, te atașezi de ele și intri în aventură fără să-ți dai seama. În ajutorul m...

CIFRELE ROMANE - JOCURI

 

 


Astăzi ne-am jucat cu cifrele romane. La clasa a III-a, vorbim doar despre 3 cifre, I, V și X. Pentru exersare am realizat câteva cartonașe pe care sunt scrise numerele romane de la 1 la 30. 
Se pot folosi în mai multe feluri. Iată câteva la care m-am gândit eu:
* ”Cine sunt eu?”-învățătorul arată câte un cartonaș, copiii răspund pe rând sau scriu răspunsul pe bilețele și le arată.
*”Cum sunt format?”- învățătorul arată cartonasul, copiii trebuie sa arate semnul sau semnele operațiilor(cu ajutorul a 2 creioane) prin care s-a format numarul . De exemplu: XI= +, IV= -
*”Cine e predecesorul/succesorul meu?” Invatatorul arata cate un cartonas, copiii trebuie sa scrie cu cifre romane predecesorul sau succesorul pe o foaie si sa arate.
*”Trenuletul matematic” - Un copil este locomotiva, cartonasele devin bilete, el se plimba prin clasa si aduna vagoanele, pentru a te putea lipi de tren trebuie ”sa cumperi” bilet de la locomotiva, pretul biletului=citirea numarului de pe cartonas.
*”Spune primul!”- concurs între 2 copii, castigatorul joaca in continuare cu un alt coleg, câstiga ultimul ramas. Cum se joaca: cartonasele se pun teanc in fata celor 2 concurenti, fiecare intoarce rapid cate un cartonas, castiga cine a spus primul ce numar reprezinta. Se stabileste de la inceput cate carti inseamna o runda(noi am stabilit 5 ca sa aiba timp toti copiii sa joace).

  
Le-a plăcut foarte tare și fișa despre clasa noastră. O găsiti aici:fisa

Ne vom juca si DOMINO cu cifrele romane.
Puteti descarca materialele de aici: descarca


Voi ce jocuri ati facut la cifrele romane? 
Mult succes!
            Ilona
 

Comentarii