Litera U - idei, activități

  Vă propun o listă cu idei și resurse pentru litera M. Multe dintre ele le-am folosit în clasa pregătitoare. Clasa I nu e atât de ofertantă cu timpul, deja simt că alerg printre litere. Of!  😊Coronițe cu literele u și U, cu imagini sau o coroniță cu ursuleț. Pot fi printate pe coli colorate sau pot fi făcute pe foi albe și copiii să le coloreze.  Descarcă  coronita U    coronita U-urs 😊Brățări cu litera U și imagini.   descarca 😊Surprize de pus pe băncuțe- un jeleu ursuleț și o umbreluță de pus în pahar. 😊Propuneți copiilor să aducă obiecte care încep cu U. Numărați obiectele, comparați-le, găsiți asemănări, deosebiri, analizați denumirea lor - sunete, silabe, alcătuiți enunțuri, faceți jocuri de rol, vorbiți despre rolul lor. 😊Provocați-i să găsească răspunsul la câteva ghicitori. Iată câteva exemple: În cojoc întors pe dos Mormăind morocănos, Umblă pustnic prin pădure După miere, după mure. (ursul) Eu pe orișicine Întâmpin când vine. Când pleacă afară, Eu îl petrec iară. (ușa)

Litera ”I”

 I de la ... INIMĂ

Litera ”i” a fost foarte ofertantă, am făcut multe activități frumoase. Iată mai jos câteva.
Pentru litera ”I” am pregătit o inimă din jeleu. 


Un I mare din biscuiți inimioară.

Iepurași din inimioare  aici



Cărticica literei I   descarcă











Prima noastră ”INTEGRAMĂ”  DESCARCĂ


Ce iubesc cel mai mult? Fiecare inimioară a devenit un magnet pt frigider-plastifiat și pus folie magnetică autocolantă.

 


Copiii au desenat pe inimioare ceea ce iubesc cel mai mult. Au apărut mama, tata, frații, Moș Crăciun, animăluțe...
Din inimi mici- o inimă maaare, plină de iubire.




Literele așteaptă să fie împrietenite. Literele mici s-au certat cu cele mari, copiii le-au împrietenit.






Copacii sunt triști fără frunze, noi i-am înveselit.
Joc-concurs, ce echipă formează cele mai multe cuvinte cu silabele de pe frunzulIțe.



Copacii s-au înveselit!


Experiment- Floarea boboc (petalele sunt îndoite) se pune în apă. De ce a înflorit?-discuții
Copiii numără petalele care se deschid pe rând, observă forma petalelor-inimioară, citesc silabele, formează cuvinte.
Activitate în echipă.



Experiment 2- pe un șervețel fiecare copil a desenat o inimioară cu carioca, a băgat apoi partea de jos a sevețelului în apă. Am observat cum este absorbită apa și cum se colorează inima.


Am folosit și prezentările de pe TWINKL 



Am cântat ”Iepuraș coconaș”, am memorat și recitat poezia dnei Vali Slavu,
 am făcut pe detectivii   fișa , am jucat trenulețul-urcă cine știe un cuvânt care începe/ se termină cu I, am construit literele I și i din diverse lucruri. 

Alte cărticele cu litere găsiți  AICI .

Dacă aveți și alte idei, lăsați un comentariu. Mult succes!












Comentarii