Punctele cardinale - Test - clasa a IV-a

            Punctele cardinale - Test - clasa a IV-a                Un test scurt despre punctele cardinale.              Testul verifică nivelul de cunoștințe al elevilor privind orientarea în spațiu și utilizarea punctelor cardinale. Acesta include exerciții variate – alegere multiplă, corespondențe, itemi de tip adevărat/fals, completare și aplicare practică – menite să evalueze atât cunoștințele teoretice, cât și capacitatea de aplicare în situații concrete. Este conceput pentru clasa a IV-a, având ca obiectiv consolidarea competențelor de orientare geografică într-un mod clar și structurat.            Puteți descărca testul de aici:  test

Plutirea corpurilor. Densitatea.Experimente

 


    Pentru orele de Științe pregătesc foarte des experimente. Copiii sunt mereu încântați, le place să facă experimente, înțeleg mult mai bine noțiunile, orele sunt plăcute. 

   Pentru lecția despre plutirea corpurilor/ densitate am pregătit mai multe materiale și experimente: 

    EXPERIMENTUL 1: un pahar mare transparent, apă, diferite obiecte- bile din metal, zaruri, agrafde de birou, clești de rufe, paie din plastic, lumânări, creioane, cretă și multe alte corpuri din materiale diferite.

     Fiecare copil a participat la experiment, a ales un obiect și, după ce a făcut predicții, a pus corpul în paharul umplut cu apă. Am observat și am notat rezultatul- plutește/ se scufundă. -pe fișa experimentului.



      EXPERIMENT 2: un pahar transparent, apă, sare, un ou fiert 

Mai întâi punem oul în apă- observăm că oul se scufundă.

Punem în apă 2,3 linguri de sare, amestecăm, punem oul, observăm că oul se ridică la jumătatea apei.

Pumen în apă 4,5 linguri de sare, amestecăm, punem oul, observăm că oul plutește.

     Concluzionăm că densitatea amestecului a crescut.



       EXPERIMENT 3: miere, apă, ulei, lapte, alcool sanitar 

     Se fac predicții despre densitatea materialelor, care are densitatea mai mare sau mai mică. Copiii notează pe fișă predicția privind ordinea în care se vor așeza lichidele.

     Se pun pe rând lichidele într-un pahar transparent. Se observă cum, în funcție de densitatea fiecăruia, se așază astfel: miere, apă, lapte, ulei, alcool. Copiii compară cu predicția lor și își notează rezultatul pe fișă.


      Concluzionăm că cea mai mare densitate o are mierea și cea mai mică alcoolul sanitar.

Poți descărca fișa de aici fișa experiment.

Mult succes!

Comentarii