Litera U - idei, activități

  Vă propun o listă cu idei și resurse pentru litera M. Multe dintre ele le-am folosit în clasa pregătitoare. Clasa I nu e atât de ofertantă cu timpul, deja simt că alerg printre litere. Of!  😊Coronițe cu literele u și U, cu imagini sau o coroniță cu ursuleț. Pot fi printate pe coli colorate sau pot fi făcute pe foi albe și copiii să le coloreze.  Descarcă  coronita U    coronita U-urs 😊Brățări cu litera U și imagini.   descarca 😊Surprize de pus pe băncuțe- un jeleu ursuleț și o umbreluță de pus în pahar. 😊Propuneți copiilor să aducă obiecte care încep cu U. Numărați obiectele, comparați-le, găsiți asemănări, deosebiri, analizați denumirea lor - sunete, silabe, alcătuiți enunțuri, faceți jocuri de rol, vorbiți despre rolul lor. 😊Provocați-i să găsească răspunsul la câteva ghicitori. Iată câteva exemple: În cojoc întors pe dos Mormăind morocănos, Umblă pustnic prin pădure După miere, după mure. (ursul) Eu pe orișicine Întâmpin când vine. Când pleacă afară, Eu îl petrec iară. (ușa)

Ne plac EXPERIMENTELE!

APĂ, AER, SOL     Despre toate am fost nevoiţi să vorbim astăzi. Bineînţeles că nu ne-a ajuns timpul şi că mai avem muuuulte de povestit, dar voiam să vă împărtăşim ce am reuşit astăzi.


 Ne-a ajutat foarte mult manualul digital. Avem acolo filmuleţe, jocuri şi multe informaţii prezentate foarte prietenos.

Pentru cei care nu ştiu unde să găsească manualele digitale, iată un link.

Am discutat despre cele 3 elemente esenţiale vieţii, dar am făcut şi EXPERIMENTE! Ne plac grozav!

Prorietăţile apei- Materiale necesare:  apă potabilă, sare, zahăr, ulei, oţet, ouă, linguriţe, pahare transparente, o bilă sau ceva de scufundat- noi am scufundat creioane şi zaruri.

  Am mirosit apa, am gustat-o, am scufundat în ea un creion, câteva zaruri.
Am aflat că apa este nu are culoare, nu are gust, nu are miros şi este transparentă..

  
Am pus zahăr  într-un  pahar cu apă , sare în altul,apoi am amestecat şi....MAGIE....sarea şi zahărul au dispărut. Unde? Am gustat apa, una este sărată, cealaltă este dulce. Ştim acum unde sunt sarea şi zahărul, s-au dizolvat în apă.

Ne-am întrebat: Toate obiectele se dizolvă în apă ? Nuuu, zarurile nu s-au dizolvat, nici creionul!

Am pus apoi două lichide în apă-ulei şi oţet. Oţetul s-a amestecat cu apa, iar apa s-a acrit, dar uleiul nu a vrut să se amestece. Of! şi l-am amestecat tare!



Cel mai tare ne-am distrat cu oul. 


Dacă în pahar am pus doar apă, oul s-a scufundat de tot, când l-am pus în apă sărată, oul a plutit. 
Ce interesant! Apa sărată îl ţine deasupra! 

Am pus apă simplă peste soluţia sărată, oul a început să se scufunde!!! Ce grozav!





Încercaţi şi voi! E distracticv!

Apoi am analizat diferite mostre de sol. Lupa ne-a ajutat să le observăm mai bine.

  


  



Ultimul experiment-Am amestecat apă cu nisip. Apa s-a colorat, particulele mari s-au aşezat pe fundul paharului. L-am lasat să se limpezească.
Mâine vom observa dacă apa este limpede de tot şi nisipul s-a aşezat cuminte jos.

A fost o zi GROZAVĂ! Una dintre cele în care ne pare rău că a sunat clopoţelul de pauză. 

La noi

ŞCOALA E BUCURIE!

La voi cum e?










Comentarii